Έρευνα και ανάπτυξη

EBRT2030

European Bus Rapid Transit of 2030: electrified, automated, connected

Πρόγραμμα Χρηματοδότησης

Πρόγραμμα πλαίσιο Ορίζοντας Ευρώπη (HORIZON) βάσει της συμφωνίας επιχορήγησης υπ’ αρ. 101095882

Διάρκεια

48 μήνες

Έναρξη: 01.01.2023

Λήξη: 31.12.2026

Προϋπολογισμός Έργου

22.776.213,57€

Σύντομη περιγραφή

Το έργο eBRT2030 θα δημιουργήσει μια νέα γενιά προηγμένων ηλεκτρικών, αστικών και περιαστικών ευρωπαϊκών λεωφορειακών γραμμών ταχείας διέλευσης (Bus rapid Transit – BRT), οι οποίες θα είναι ενισχυμένες με νέες λειτουργίες αυτοματισμού και συνδεσιμότητας, για την υποστήριξη βιώσιμων αστικών μεταφορών με απώτερο στόχο τη μείωση μεγεθών όπως κόστος/χλμ/επιβάτη, TCO, GHG και εκπομπές ρύπων, καθώς  και την κυκλοφοριακή συμφόρηση.

Στο πλαίσιο του έργου προβλέπεται πιλοτική εφαρμογή στην Αθήνα, στην οποία θα διαδραματίσει ενεργό ρόλο ο ΟΑΣΑ. Πιο συγκεκριμένα, η γραμμή e-BRT που θα δοκιμασθεί πιλοτικά έχει ως στόχο να παρουσιάσει μια καινοτόμα ιδέα υβριδικής φόρτισης, η οποία θα προσπαθήσει να εκμεταλλευτεί το υφιστάμενο εναέριο δίκτυο των τρόλεϊ, προκειμένου να επιτευχθεί «φόρτιση ευκαιρίας» του e-BRT. Η γραμμή e-BRT θα συνδέει το σταθμό του μετρό Συγγρού-Φιξ στο κέντρο της Αθήνας με το Κέντρο Πολιτισμού Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος στην Αθηναϊκή Ριβιέρα. Η γραμμή e-BRT θα παρέχει αποτελεσματική και μηδενικής εκπομπής CO2, συγκοινωνιακή σύνδεση με το ΚΠΙΣΝ και άλλα σημεία ενδιαφέροντος, κατά μήκος του οδικού άξονα της Λεωφόρου Συγγρού. Επίσης, θα παρέχει μια επιπλέον ηλεκτροκίνητη σύνδεση υπηρεσιών υψηλού επιπέδου στο σύστημα δημόσιων συγκοινωνιών της Αθήνας. Τα άκρα της γραμμής θα συνδέονται στο βορρά με το μετρό (σταθμός Συγγρού-Φιξ) και στο νότο με το τραμ που λειτουργεί κατά μήκος της ακτογραμμής της Αθήνας. Με αυτόν τον τρόπο, το σύστημα θα συμβάλει στην ταχεία πρόσβαση στο ΚΠΙ Σταύρος Νιάρχος και στην ακτογραμμή της Αθήνας, χρησιμοποιώντας μια πλήρως «ηλεκτρική» αλυσίδα δημόσιων μέσων μεταφοράς.

Για την πιλοτική εφαρμογή προβλέπεται να αξιοποιηθούν εκτός από το στόλο των τρόλεϊ που κινούνται επί της Λεωφόρου Συγγρού, και δύο υβριδικά ηλεκτρικά λεωφορεία της εταιρείας TEMSA-SKODA (που συμμετέχει ως εταίρος στο Ευρωπαϊκό Έργο «eBRT2030»), τα οποία έχουν δυνατότητα φόρτισης από το εναέριο δίκτυο των τρόλεϊ. Στην πιλοτική εφαρμογή e-BRT της Αθήνας, ο Ο.Α.Σ.Α. θα έχει συνεργαστεί με τους ακόλουθους Έλληνες εταίρους:

  • ΟΣΥ Α.Ε.
  • Ομάδα ISENSE του Ερευνητικού Πανεπιστημιακού Ινστιτούτου Συστημάτων Επικοινωνιών και Υπολογιστών (ΕΠΙΣΕΥ),
  • Εργαστήριο Συγκοινωνιακής Τεχνικής (ΕΣΤε) του ΕΜΠ.
Website
LinkedIn
Φυλλάδιο