Αρχές 20ου αιώνα
Η εξέλιξη των δημόσιων συγκοινωνιών στην Αθήνα συνδέεται στενά με την αστική ανάπτυξη και την ανάγκη αστικών μετακινήσεων, που ξεκίνησαν στις αρχές του περασμένου αιώνα.
Αρχικά οι Αστικές Συγκοινωνίες της Πρωτεύουσας λειτουργούσαν από ιδιώτες ιδιοκτήτες λεωφορείων, στους οποίους το Ελληνικό Δημόσιο είχε παραχωρήσει άδειες για εκτέλεση Αστικής Συγκοινωνίας.
Ολυμπιακοί & Παραολυμπιακοί Αγώνες «Αθήνα 2004»
Ψηφίζεται ο ν. 3920/2011 «Εξυγίανση, αναδιάρθρωση και ανάπτυξη των αστικών συγκοινωνιών Περιφέρειας Αττικής και άλλες διατάξεις.» (Α΄33).
Σύμφωνα με τις διατάξεις του ν. 3920/2011:
(α) Η εταιρεία ΕΘΕΛ Α.Ε.(λεωφορεία) συγχωνεύεται με την εταιρεία ΗΛΠΑΠ Α.Ε. (τρόλεϊ) με απορρόφηση της τελευταίας από την πρώτη και μετονομάζεται σε «ΟΔΙΚΕΣ ΣΥΓΚΟΙΝΩΝΙΕΣ ΑΝΩΝΥΜΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ» («Ο.ΣΥ.»).
(β) Η εταιρεία ΑΜΕΛ Α.Ε. (μετρό) συγχωνεύεται με τις εταιρείες ΗΣΑΠ Α.Ε. (ηλεκτρικός) και ΤΡΑΜ Α.Ε. (τραμ) με απορρόφηση των τελευταίων από την πρώτη και μετονομάζεται σε «ΣΤΑΘΕΡΕΣ ΣΥΓΚΟΙΝΩΝΙΕΣ ΑΝΩΝΥΜΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ» («ΣΤΑ.ΣΥ.»).
Μοναδικός μέτοχος των εταιρειών Ο.ΣΥ. Α.Ε. και ΣΤΑ.ΣΥ. Α.Ε. είναι η Ο.Α.Σ.Α. Α.Ε.