Ενημέρωση

Γενικές Οδηγίες

Το πρόβλημα της μετακίνησης-μεταφοράς των εμποδιζομένων ατόμων στις σύγχρονες πόλεις παραμένει έντονο με αρνητικές συνέπειες στην ποιότητα ζωής λόγω της μη ικανοποιητικής πρόσβασης στα ΜΜΜ. Ως εμποδιζόμενα άτομα νοούνται τα πρόσωπα εκείνα που λόγω κάποιας προσωπικής αιτίας ιδιαιτερότητας η καταστάσεως (Νόσος, Πάθησης, Βλάβης, Εγκυμοσύνης, μεταφορά αντικειμένων κλπ.) ή λόγω διαφόρων φραγμών και εμποδίων που εγείρονται στο κάθε είδους περιβάλλον εμποδίζεται η δυνατότητα και ικανότητάς τους για πρόσβαση σε διάφορους χώρους και στα ΜΜΜ.

Τα εμποδιζόμενα άτομα βάσει στατιστικών ανέρχονται στο 42.5% του ελληνικού πληθυσμού. Ανάλυση:

  • 10% ΑμεΑ. Άτομα με κάθε είδους Αναπηρία.
  • 14% Ηλικιωμένοι 60-74 ετών
  • 6% Υπερήλικες άνω των 75 ετών
  • 11%  Νήπια 0-4 ετών και οι συνοδοί των
  • 1,5%  Έγκυες γυναίκες

Η κακή ποιότητα των  παρεχομένων υπηρεσιών δημιουργούν συνθήκες αποκλεισμού των ατόμων με ανάγκες στη καθημερινή τους ζωή. Ο σχεδιασμός και η ανάπτυξη των μέσων μεταφοράς δεν καλύπτει μόνο τις υπάρχουσες ανάγκες μιας μετακίνησης του πληθυσμού αλλά σχεδιάζεται να προσελκύει όλο και περισσότερες ομάδες νέων επιβατών, απαλείφοντας προβλήματα κοινωνικού αποκλεισμού και προσφέροντας καλύτερες υπηρεσίες σε  όλους τους χρήστες.

Γραμμή Αποκλειστικής Εξυπηρέτησης

Για την άμεση και αποκλειστική εξυπηρέτηση των ατόμων με αναπηρία ο ΟΑΣΑ έχει θέση σε λειτουργία τηλεφωνική γραμμή 210 82 00 887 που λειτουργεί από 06:30 – 21:30 τις καθημερινές και από 07:30 – 21:30 τα Σ/Κ.

Ειδικά Οχήματα για τη Μεταφορά

Ατόμων με Αναπηρία

Με μέριμνα της Ο.ΣΥ. Α.Ε λειτουργεί υπηρεσία για την εξυπηρέτηση ατόμων με αναπηρία (ΑμεΑ), η οποία παρέχει δωρεάν μετακίνηση σε όσους δεν μπορούν να εξυπηρετηθούν από τα συμβατικά οχήματα των αστικών συγκοινωνιών.

Η υπηρεσία διαθέτει τρία (3) ειδικά οχήματα που διαθέτουν μικρό αριθμό (3 – 7) θέσεων για επιβάτες, (3 – 4) θέσεις για αναπηρικά αμαξίδια και μία θέση συνοδού.

Η χρήση της υπηρεσίας αυτής, για την μετακίνηση ατόμων με αναπηρία γίνεται απαραίτητα με ραντεβού και με την προϋπόθεση ότι θα υπάρχει διαθέσιμο όχημα και αφορά σε οποιοδήποτε είδος μετακίνησης (από και προς χώρους εργασίας, κατοικίας, ψυχαγωγίας).

Για ραντεβού οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να καλούν στο τηλέφωνο 210 42 70 748 ή να στέλνουν e-mail στο amea@osy.gr. Οι ώρες εξυπηρέτησης για τον προγραμματισμό των ραντεβού με τα ειδικά οχήματα είναι Δευτέρα – Παρασκευή (7:30 – 14:00).

Η υπηρεσία μεταφοράς με τα ειδικά οχήματα λειτουργεί δωρεάν από τις 08:00 έως τις 22:00.

Οδηγίες Προσέγγισης

Ατόμων με Αναπηρία

Για τα Εμποδιζόμενα άτομα έχει ληφθεί ειδική μέριμνα που διευκολύνει τις μετακινήσεις τους με την Αστική Συγκοινωνία. Εάν η πρόσβαση προς τις ράμπες επιβίβασης-αποβίβασης των λεωφορείων ή τους σταθμούς εμποδίζονται από παράνομα παρκαρισμένα οχήματα ή έχετε οποιαδήποτε απορία, καλέστε τον ΟΑΣΑ, στην αποκλειστική γραμμή εξυπηρέτησης 210 82 00 887 από 06:30 έως 21:30 τις καθημερινές & από 07:30 έως 21:30 τα Σ/Κ.

Για το

ΜΕΤΡΟ & ΗΛΕΚΤΡΙΚΟ ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟ

  • Πηγαίνεις στον πλησιέστερο σταθμό της οικίας σου ή της διαδρομής που επιθυμείς.
  • Από τις ράμπες των πεζοδρομίων προσεγγίζεις τον ανελκυστήρα του σταθμού.
  • Εισέρχεσαι στον ανελκυστήρα και κατεβαίνεις στις αποβάθρες των σταθμών. Όλοι οι ανελκυστήρες είναι πλήρως προσβάσιμοι και στην είσοδο και στην έξοδο τους. Εάν αντιμετωπίσεις πρόβλημα χρησιμοποίησε το κουδούνι κινδύνου.
  • Από τις αποβάθρες εισέρχεσαι στους συρμούς είτε μόνος είτε με την βοήθεια του συνοδού σου ή των υπευθύνων των σταθμών, οι οποίοι θα σου παράσχουν κάθε δυνατή βοήθεια, όταν θα τους ζητηθεί. Η επιβίβαση-αποβίβαση για τα αναπηρικά αμαξίδια γίνεται ευκολότερη στο πρώτο ή το τελευταίο βαγόνι, γιατί φέρουν ράμπα για το κενό που υπάρχει μεταξύ αποβάθρας και συρμού και σχετική σήμανση.
  • Στον ηλεκτρικό σιδηρόδρομο εισέρχεσαι στους συρμούς από την πρώτη πόρτα του πρώτου βαγονιού, όπου υπάρχει και σχετική σήμανση.
  • Στον ηλεκτρικό σιδηρόδρομο, στους σταθμούς Άγ. Νικολάου, Ομόνοιας, Μοναστηράκι καλέστε τους φύλακες να φέρουν την κινητή ράμπα και να σας βοηθήσουν, αφού την τοποθετήσουν, επειδή στους παραπάνω σταθμούς υπάρχει μεγάλο κενό μεταξύ αποβάθρας και συρμών. Υπάρχει σχετική σήμανση στα βαγόνια των συρμών και ηχητική ενημέρωση στους παραπάνω σταθμούς.
  • Εάν έχεις πρόβλημα όρασης ζήτησε βοήθεια από τον υπεύθυνο του σταθμού, ο οποίος θα σε βοηθήσει στην επιβίβαση και θα ενημερώσει τον υπεύθυνο του σταθμού που θα αποβιβασθείτε για να σε βοηθήσει.

alert tram
Για το

ΤΡΑΜ

  • Πλησιάζεις τον πλησιέστερο σταθμό της οικίας σου, συνήθως με την βοήθεια συνοδού, γιατί η πρόσβαση προς τις ράμπες των στάσεων του ΤΡΑΜ δεν είναι εύκολη, επειδή τα πεζοδρόμια δεν έχουν ακόμη προσαρμοσθεί κατάλληλα.
  • Εισέρχεσαι στους συρμούς μόνος σου ή με την βοήθεια του συνοδού σου όπου υπάρχουν ειδικές θέσεις για Εμποδιζόμενα Άτομα.

Για τα

ΤΡΟΛΕΪ

  • Πλησιάζεις την κοντινότερη στάση της γραμμής τρόλεϊ που χρησιμοποιείς.
  • Να προτιμήσετε τις στάσεις με προεξοχές, που έχουν τοποθετηθεί για εξυπηρέτηση των Εμποδιζομένων Ατόμων.
  • Όταν πλησιάσει και σταματήσει το τρόλεϊ, ο οδηγός είναι υποχρεωμένος να χρησιμοιήσει την επιγονάτηση ή την ράμπα, εάν έχει το τρόλεϊ. Όλα τα τρόλεϊ έχουν επιγονάτηση. Εάν έχεις κάποιο παράπονο κάλεσε τον ΟΑΣΑ, τηλ. 2108200887 ή στο τηλεφωνικό κέντρο του ΟΑΣΑ 11185.
  • Με την βοήθεια του συνοδού σου των επιβατών και των οδηγών επιβιβάζεσαι. Όλοι οι οδηγοί έχουν ενημερωθεί να παρέχουν κάθε διευκόλυνση στα εμποδιζόμενα άτομα.

Για τα

ΛΕΩΦΟΡΕΙΑ

  • Πλησιάζεις την κοντινότερη στάση της λεωφορειακής γραμμής που χρησιμοποιείς μόνος ή με την βοήθεια συνοδού.
  • Να προτιμήσετε τις στάσεις με προεξοχές που έχουν τοποθετηθεί για εξυπηρέτηση των Εμποδιζομένων Ατόμων.
  • Όταν πλησιάζει το λεωφορείο σου, ο οδηγός όταν σταματήσει είναι υποχρεωμένος να χρησιμοποιήσει την επιγονάτηση ή την ράμπα, εάν έχει το λεωφορείο. Σχεδόν όλα τα λεωφορεία έχουν επιγονάτηση, ενώ τα περισσότερα από αυτά  φέρουν ράμπες.
  • Με την βοήθεια του συνοδού σου, των επιβατών ή του οδηγού επιβιβάζεσαι. Όλοι οι οδηγοί έχουν ενημερωθεί να παρέχουν κάθε βοήθεια στα εμποδιζόμενα άτομα. Εάν έχεις κάποιο παράπονο κάλεσε τον ΟΑΣΑ, τηλ. 210 82 00 887 ή στο τηλεφωνικό κέντρο του ΟΑΣΑ 11185.
  • Εάν υπάρχουν ομάδες Εμποδιζομένων Ατόμων (Σχολεία, Σύλλογοι, κ.λ.π. ) που θα πρέπει να μετακινούνται καθημερινά, συμπληρώστε το αίτημα σας στη φόρμα Επικοινωνίας του ΟΑΣΑ επιλέγοντας την κατηγορία Υπηρεσίες ΟΑΣΑ. Ήδη εξυπηρετείται με την Λεωφορειακή Γραμμή 030 το Κέντρο Επαγγελματικής Εκπαίδευσης Παιδιών με Ειδικές Ανάγκες (Κ.Ε.Ε.Π.Ε.Α.). Επίσης η Λεωφορειακή Γραμμή 911 εξυπηρετεί τον “Φάρο Τυφλών”.