Πληροφορίες προϊόντων

Το σύστημα ηλεκτρονικού εισιτήριο υποστηρίζει δύο κατηγορίες προϊόντων:

  • Προϊόντα χρονικής διάρκειας, είναι όλοι οι τύποι εισιτηρίων (από εισιτήριο μιας διαδρομής με διάρκεια 90 λεπτά της ώρας έως και ετήσια διάρκεια ισχύος 365 ημέρες).
  • Αποθηκευμένη αξία (ευρώ), την οποία χρησιμοποιούμε ως ηλεκτρονικό πορτοφόλι από το οποίο αφαιρείται η αξία μιας διαδρομής (π.χ. απλής διαδρομής αξίας €1,20 ή μιας απλής διαδρομής αεροδρομίου με λεωφορείο ή μετρό).

Α. Ηλεκτρονικό εισιτήριο («ATH.ENA ticket»-«πολλαπλό»): το εισιτήριο «πολλαπλών διαδρομών» που μετά από την χρήση του μπορείτε να το φορτίσετε εκ νέου, ανάλογα με το πακέτο που ικανοποιεί τις μετακινήσεις σας (βλ. μονής διαδρομής, ημερήσιο, πέντε ημερών κ.ο.κ.). Σε αυτό το προϊόν δεν υπάρχει η δυνατότητα να φορτίσετε εισιτήρια μειωμένης τιμής.

Β. Ανώνυμη ηλεκτρονική κάρτα («ATH.ENA card»): περιλαμβάνει όλα τα είδη κομίστρου μικρότερα του ενός μηνός που φορτίζονται και στο «πολλαπλό εισιτήριο», με την μόνη διαφορά ότι μπορεί να αποθηκευτεί και χρηματική αξία/ χρηματικό ποσό , που εξαργυρώνεται αυτόματα στις μεμονωμένες διαδρομές. Σε αυτό το προϊόν δεν υπάρχει η δυνατότητα να φορτίσετε εισιτήρια μειωμένης τιμής.

Γ. Προσωποποιημένη ηλεκτρονική κάρτα («ATH.ENA card»): περιλαμβάνει όλα τα είδη κομίστρου, εισιτήρια, μηνιαίες, τριμηνιαίες, εξαμηνιαίες και ετήσιες κάρτες, συμπεριλαμβανομένων των μειωμένων κομίστρων (απαιτούνται προσωπικά στοιχεία). Στην προσωποποιημένη κάρτα μπορεί επίσης να αποθηκευτεί και χρηματική αξία/ χρηματικό ποσό.

Η βασική διαφορά στη χρήση του πολλαπλού εισιτηρίου και της ATH.ENA Card έγκειται στο ότι:

  • το πολλαπλό εισιτήριο μπορεί να φορτιστεί μόνο με ένα προϊόν μικρής χρονικής διάρκειας (π.χ. εισιτήρια 90 λεπτών-μιας διαδρομής, ημερήσιο, 5ήμερο, τουριστικό κ.α.) και έχει περιορισμένη διάρκεια ζωής
  • η προσωποποιημένη ATH.ENA Card μπορεί να φορτιστεί ταυτόχρονα:
    • με έως δύο προϊόντα κομίστρου ΚΑΙ χρηματική αξία, δηλαδή με προϊόντα μεγάλης χρονικής διάρκειας, (π.χ 30, 90, 180 ή 365 ημερών)
    • και / ή με προϊόντα μικρής χρονικής διάρκειας λαμβάνοντας υπόψη ότι μόνο ένα προϊόν μπορεί να είναι ενεργό κάθε χρονική στιγμή, δηλαδή πρέπει να λήξει το πρώτο προϊόν για να χρησιμοποιηθεί το δεύτερο
    • και / ή με χρήματα, ώστε να λειτουργεί και ως ηλεκτρονικό πορτοφόλι
    • μπορούμε να φορτίσουμε όλα τα προϊόντα συμπεριλαμβανομένων των μειωμένων κομίστρων ή του δικαιώματος δωρεάν μετακίνησης
  • Η ανώνυμη ATH.ENA Card μπορεί να φορτιστεί με έως δύο προϊόντα μικρής χρονικής διάρκειας, δηλαδή να φορτωθεί ταυτόχρονα με έως δύο τύπους εισιτηρίων λαμβάνοντας υπόψη ότι μόνο ένα προϊόν μπορεί να είναι ενεργό κάθε χρονική στιγμή, δηλαδή πρέπει να λήξει το πρώτο προϊόν για να χρησιμοποιηθεί το δεύτερο και / ή με χρήματα, ώστε να λειτουργεί και ως ηλεκτρονικό πορτοφόλι.

Επομένως, η επιλογή μεταξύ ATH.ENA Card προσωποποιημένης και ανώνυμης και πολλαπλού εισιτηρίου είναι θέμα των συνηθειών μετακίνησης που έχετε και ποια προϊόντα κομίστρου είναι πιο κατάλληλα για τις μετακινήσεις σας.

Αν είστε καθημερινός / τακτικός χρήστης ή δικαιούχος μειωμένου εισιτηρίου ή δωρεάν μετακίνησης, τότε η προσωποποιημένη κάρτα είναι η σωστή επιλογή για εσάς. Αν είστε συχνός ή περιστασιακός χρήστης, διαλέξτε ανάμεσα στην προσωποποιημένη και την ανώνυμη. Αν πάλι είστε επισκέπτης στην Αθήνα ή σπάνια μετακινείστε με αστική συγκοινωνία προτιμήστε το πολλαπλό εισιτήριο.

Οι προσωποποιημένες κάρτες εκδίδονται από συγκεκριμένα εκδοτήρια του συστήματος, με την επίδειξη της Αστυνομικής Ταυτότητας*, του ΑΜΚΑ σε έντυπη μορφή (φωτοτυπία βιβλιαρίου υγείας για παράδειγμα, ή εκτύπωση από το site https://www.amka.gr/AMKAGR ).

*Σε περίπτωση που ο ενδιαφερόμενος δεν διαθέτει Δελτίο Ταυτότητας, Διαβατήριο ή ΑΜΚΑ, μπορεί να προσκομίσει νόμιμο έγγραφο όπου αναγράφεται ένας μοναδικός προσωπικός αριθμός (π.χ ID number).

Η διαδικασία προσωποποίησης της κάρτας στο εκδοτήριο θα συντομευθεί κατά πολύ εάν έχει προηγηθεί η συμπλήρωση της αίτησης μέσω της ιστοσελίδας μας εδώ, επιλογή από το εκδοτήριο και η εκτύπωση του κωδικού QR.

Σημειώστε και φυλάξτε με ασφάλεια τον 8ψήφιο προσωπικό κωδικό σας. Θα σας χρειαστεί σε περίπτωση απώλειας της κάρτας σας, ώστε να μην χάσετε το περιεχόμενο της κάρτας (εισιτήρια ή αποθηκευμένη αξία).

Έκδοση Προσωποποιημένης Κάρτας με χρήση της Web εφαρμογής (ΥΠΟΒΟΛΗ ΑΙΤΗΣΗΣ)

Η εφαρμογή απευθύνεται στις κατηγορίες επιβατών που μετακινούνται με ολόκληρο κόμιστρο, στους επιβάτες άνω των 65 και κάτω των 18 ετών και στους επιβάτες – δικαιούχους δωρεάν μετακίνησης (άνεργοι εγγεγραμμένοι στα μητρώα του ΟΑΕΔ και ΑμΕΑ) καθώς και στους φοιτητές των Ανώτατων Δημόσιων Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων του Υπουργείου Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων.

Εάν ανήκετε σε μία από τις παραπάνω κατηγορίες, καταχωρείτε τα στοιχεία σας για την έκδοση της κάρτας σας στην εφαρμογή της ιστοσελίδας μας εδώ, επιλογή Υποβολή αίτησης, ακολουθώντας τις σχετικές οδηγίες

Ο ΟΑΣΑ, συλλέγοντας τα παραπάνω στοιχεία, προχωρά στην έκδοση της προσωποποιημένης κάρτας σας, η οποία θα σας αποσταλεί στη διεύθυνση που δηλώσατε.

Η τελική ενεργοποίηση της Κάρτας, στην περίπτωση των ειδικών κατηγοριών (άνεργοι, ΑΜΕΑ), θα γίνει κατόπιν σχετικής επιβεβαίωσης από την ΗΔΙΚΑ (Ηλεκτρονική Διακυβέρνηση Κοινωνικής Ασφάλισης).

Σημείωση: Οι άνεργοι και τα Άτομα με ειδικές ανάγκες (ΑΜΕΑ) μπορούν να απευθυνθούν και στα εκδοτήρια Προσωποποιημένων Καρτών για την έκδοση της κάρτας τους, προσκομίζοντας:

  1.  Δελτίο αστυνομικής ταυτότητας ή διαβατήριο.
  2. Πρόσφατη φωτογραφία. ( Αν δεν έχετε, θα φωτογραφηθείτε επί τόπου).
  3. Επίσημο έγγραφο με το οποίο να πιστοποιείται ο ΑΜΚΑ σας σε έντυπη ή ηλεκτρονική μορφή (π.χ. φωτογραφία με το κινητό του επίσημου εγγράφου).

Η κάρτα εκδίδεται με “Κανονικό Προφίλ” και ο δικαιούχος θα πρέπει να ακολουθήσει τις οδηγίες που αναφέρονται στις ενότητες, “Είμαι άνεργος. Τι πρέπει να κάνω;” ή αντίστοιχα “Είμαι άτομο με ειδικές ανάγκες (ΑΜΕΑ). Τι πρέπει να κάνω;” για την πιστοποίηση του δικαιώματος δωρεάν μετακίνησης στην ΗΔΙΚΑ και την φόρτισή του στην κάρτα.

Ναι, γιατί θα σας χρειαστεί σε περίπτωση απώλειας της κάρτας σας, ώστε να μην χάσετε το περιεχόμενο της κάρτας (εισιτήρια ή αποθηκευμένη αξία), η μεταφορά του οποίου με ασφάλεια απαιτεί τον συνδυασμό του ΑΜΚΑ σας και του μοναδικού αριθμού (pin) που έχετε συμπληρώσει και γνωρίζετε μόνο εσείς.

Μπορείτε να εκδώσετε ανώνυμη κάρτα σε όλα τα εκδοτήρια εισιτηρίων του συστήματος (Ο.ΣΥ., ΣΤΑ.ΣΥ.), χωρίς τα προσωπικά σας στοιχεία.

  • Σε όλα τα εκδοτήρια εισιτηρίων του συστήματος (Ο.ΣΥ., ΣΤΑ.ΣΥ.).

Από τα εκδοτήρια μπορείτε τόσο να προμηθευτείτε πολλαπλό εισιτήριο όσο και να το επαναφορτίσετε όσες φορές θέλετε.

  • Σε όλα τα Αυτόματα Μηχανήματα που είναι εγκατεστημένα στους σταθμούς, στις στάσεις τραμ και σε επιλεγμένα σημεία του λεκανοπεδίου.

Ναι, μην πετάτε το εισιτήριό σας, απλά επαναφορτίστε το σε όλα τα εκδοτήρια του συστήματος (Ο.ΣΥ., ΣΤΑ.ΣΥ.) ή στα Αυτόματα μηχανήματα Επαναφόρτισης Καρτών (ΑΜΕΚ) που είναι εγκατεστημένα στους σταθμούς του μετρό, στις στάσεις τραμ και σε επιλεγμένα σημεία του Λεκανοπεδίου. Το πολλαπλό εισιτήριο επαναφορτίζεται όταν έχει λήξη η ισχύς του τελευταίου προϊόντος με το οποίο το είχατε φορτίσει (π.χ. μετά τη λήξη των 90 λεπτών του ενιαίου εισιτηρίου).

Τα επικυρωτικά του ηλεκτρονικού κομίστρου (πολλαπλό εισιτήριο, ATH.ENA Card) διαφέρουν ανάλογα με τα συγκοινωνιακά μέσα.

Στα λεωφορεία, τα τρόλεϊ και το τραμ είναι μπλε χρώματος με οθόνη και αναγνώστη, του οποίου η θέση σηματοδοτείται με 4 καμπύλες γραμμές.

Στο μετρό ο μηχανισμός επικύρωσης βρίσκεται στις πύλες εισόδου-εξόδου των σταθμών και η επικύρωση του ηλεκτρονικού κομίστρου στον αναγνώστη, δίνει εντολή στην πύλη να ανοίξει.

ΑΝΕΠΑΦΗ ΕΠΙΚΥΡΩΣΗ

Η επικύρωση του ηλεκτρονικού εισιτηρίου γίνεται ΑΝΕΠΑΦΑ, απλώς περνώντας το σε απόσταση λίγων εκατοστών από τον αναγνώστη του έξυπνου επικυρωτικού μηχανήματος, οπότε καταγράφεται σε αυτό η ώρα της πρώτης επικύρωσης, όπως και των υπολοίπων μέχρι την λήξη ισχύος του.

Επιπλέον, όταν επικυρώνουμε, στην οθόνη του επικυρωτικού εμφανίζεται ο υπολειπόμενος χρόνος μέχρι την λήξη ισχύος του ηλεκτρονικού κομίστρου (ή το τυχόν υπόλοιπο χρηματικής αξίας). Επομένως, το μηχάνημα δεν επικυρώνει μόνο, αλλά και πληροφορεί.

Τις κάρτες και τα πολλαπλά εισιτήρια τα επικυρώνουμε ΚΑΘΕ ΦΟΡΑ που επιβιβαζόμαστε σε όχημα (Λεωφορείο, Τρόλεϊ, Τραμ) και ΚΑΘΕ ΦΟΡΑ που περνούμε από τις πύλες του μετρό, εισερχόμενοι και εξερχόμενοι.

Σε κάθε επιτυχή επικύρωση στα επικυρωτικά των λεωφορείων, Τρόλεϊ, Τραμ εμφανίζονται 4 ενδείξεις LED πράσινες, μήνυμα στην οθόνη “Επιτυχής” και ακούγεται ηχητικό επιτυχούς επικύρωσης. Εμφανίζεται ο υπολειπόμενος χρόνος μέχρι την λήξη ισχύος του ηλεκτρονικού κομίστρου ή το τυχόν υπόλοιπο χρηματικής αξίας.

Στις πύλες των σταθμών του μετρό, εμφανίζεται ο υπολειπόμενος χρόνος μέχρι την λήξη ισχύος του ηλεκτρονικού κομίστρου ή το τυχόν υπόλοιπο χρηματικής αξίας, 4 ενδείξεις LED πράσινες, μήνυμα στην οθόνη “Επιτυχής/Successful” και ακούγεται ηχητικό επιτυχούς επικύρωσης.

Σε κάθε εσφαλμένη επικύρωση εμφανίζονται στα επικυρωτικά των λεωφορείων, Τρόλεϊ, Τραμ 4 ενδείξεις LED κόκκινες, μήνυμα στην οθόνη ‘’Ανεπιτυχής’’ και ακούγεται ηχητικό ή φωνητικό μήνυμα ανεπιτυχούς επικύρωσης.

Στις πύλες των σταθμών του μετρό, εμφανίζονται 4 ενδείξεις LED κόκκινες, μήνυμα στην οθόνη ‘’Ανεπιτυχής/Fail’’ και ακούγεται ηχητικό ή φωνητικό μήνυμα ανεπιτυχούς επικύρωσης.

  1. Σε όλα τα εκδοτήρια του συστήματος (Ο.ΣΥ., ΣΤΑ.ΣΥ.)
  2. Στα Αυτόματα μηχανήματα Επαναφόρτισης Καρτών (ΑΜΕΚ), που είναι εγκατεστημένα σε όλους τους σταθμούς Μετρό και σε στάσεις Τραμ και σε επιλεγμένα σημεία του Λεκανοπεδίου ως εξής:
    • Επιλέγετε τη γλώσσα στην κεντρική οθόνη αφής
    • Επιλέγετε επαναφόρτιση στην οθόνη αφής
    • Εισάγετε την κάρτα σας στην θήκη κάτω αριστερά
    • Επιλέγετε το επιθυμητό προϊόν στην οθόνη αφής
    • Εισάγετε τα χρήματα στις υποδοχές για χαρτονομίσματα και κέρματα,
      • εισάγετε την πιστωτική σας κάρτα στην ανάλογη υποδοχή και πληκτρολογείτε το pin σας,
      • ή τοποθετείτε ανέπαφα την κάρτα και πληκτρολογείτε το pin σας
    • Συλλέγετε τα ρέστα σας και την απόδειξή σας
    • Αφαιρείτε την κάρτα από τη θήκη
  3. Μέσω internet, στην ιστοσελίδα μας, ATH.ENA Card, “ΑΓΟΡΑ/ ΤΡΑΠΕΖΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ”, αφού δημιουργήσετε τον λογαριασμό σας πατώντας στο: “Δεν έχετε ακόμη λογαριασμό;”  Κάντε κλικ εδώ!, εισάγετε τον αριθμό της κάρτας σας και έναν κωδικό της επιλογής σας.
    Διευκρινίζεται ότι η επιλογή του τύπου κομίστρου ή της αποθηκευμένης χρηματικής αξίας γίνεται την ώρα της αγοράς. Δεν επιτρέπεται η μετατροπή χρηματικής αξίας σε προϊόν κομίστρου ή το αντίστροφο.
    Μετά την online αγορά προϊόντος θα πρέπει να τοποθετείτε την κάρτα στα Αυτόματα Μηχανήματα που βρίσκονται στους σταθμούς του μετρό, στις στάσεις τραμ και σε επιλεγμένα σημεία του Λεκανοπεδίου για να φορτώσουν το κόμιστρο που έχετε αγοράσει. Επιλέγετε ONLINE ΚΡΑΤΗΣΗ στην οθόνη και τοποθετείτε την κάρτα στην υποδοχή (κάτω αριστερά).Εφ’ όσον επιθυμείτε έκδοση τιμολογίου μην προχωρήσετε στην διαδικασία αγοράς μέσω διαδικτύου αλλά απευθυνθείτε στον ΟΑΣΑ (Δείτε εδώ)
  4. Μέσω κινητού τηλεφώνου που διαθέτει λειτουργία NFC (δεν υποστηρίζεται από συσκευές με λογισμικό iOS).
    • Δημιουργείτε λογαριασμό στο site ATHENA Card, ΑΓΟΡΑ / ΤΡΑΠΕΖΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ
    • Κατεβάζετε την εφαρμογή ATHENA Card στο κινητό σας
    • Συνδέεστε με τον λογαριασμό σας, εισάγοντας τον αριθμό κάρτας και τον κωδικό σας
    • Πραγματοποιείτε την αγορά σας
    • Ενεργοποιείτε το NFC
    • Εφάπτετε την κάρτα στο πίσω μέρος του κινητού
    • Αφού την αναγνωρίσει πατάτε πάνω στο είδος κομίστρου που έχετε επιλέξει και το φορτώνει

Σε περίπτωση που δεν είναι επιτυχής η μεταφορά του κομίστρου στην κάρτα μέσω της διαδικασίας NFC μπορείτε να επικοινωνήσετε μέσω email στο athenacard@oasa.gr προκειμένου να επιλυθεί το πρόβλημα.

Όχι, για την εγγραφή σας στο ΑΓΟΡΑ / ΤΡΑΠΕΖΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ συμπληρώνετε άλλον προσωπικό κωδικό που σας επιτρέπει να χειρίζεστε τον χώρο των online συναλλαγών σας με ασφάλεια. Εισάγετε τουλάχιστον 8 χαρακτήρες, συμπεριλαμβανομένων γραμμάτων, αριθμών και συμβόλων (επιτρεπόμενα σύμβολα : $@!%*#?&_-+), δηλαδή ο κωδικός σας θα περιλαμβάνει τουλάχιστον 1 γράμμα και 1 αριθμό και 1 σύμβολο.

Αν δεν θυμάστε τον κωδικό σας θα κάνετε ανάκτηση από το παρακάτω σύνδεσμο https://www.oasa.gr/ath-ena-card/ συμπληρώνοντας τον 16ψηφιο αριθμό της κάρτας σας και έπειτα το ΑΜΚΑ σας και τον 8ψηφιο κωδικό που είχατε χρησιμοποιήσει κατά την έκδοση της. Αφού συμπληρώσετε όλα τα πεδία, επιλέγετε το ροζ πλαίσιο που αναγράφει επαναφορά κωδικού και σας εμφανίζεται το μήνυμα “Παρακαλούμε συνδεθείτε χρησιμοποιώντας τον νέο σας κωδικό”. Η επαναφορά του κωδικού σας έχει γίνει επιτυχώς και κάνετε log in στον λογαριασμό σας έχοντας ως νέο κωδικό τον ΑΜΚΑ σας και χωρίς κενό τον 8 ψήφιο κωδικό.

Συχνά ερωτήματα σχετικά με την φόρτιση

Θα πρέπει να προσέχετε κατά την επιλογή του προϊόντος που επιλέγετε ώστε να αποφεύγετε την ταλαιπωρία και την απώλεια χρημάτων.

Εάν κάνετε την αγορά μέσω internet, επιλέγετε “Προϊόν κομίστρου χρονικής διάρκειας” και όχι “Αποθηκευμένη Αξία”.

Εάν επαναφορτίζετε την κάρτα σας σε Αυτόματο Μηχάνημα Επαναφόρτισης Καρτών (ΑΜΕΚ) επιλέγετε: “ΕΝΙΑΙΟ των 30 ημερών”.

Για το πρόβλημα που ήδη αντιμετωπίζετε απευθυνθείτε στον ΟΑΣΑ, στην Διεύθυνση Εμπορικής Λειτουργίας, Ρεθύμνου 16, Αθήνα, κατά τις ώρες εξυπηρέτησης κοινού (Δευτέρα, Τετάρτη και Παρασκευή 10:00-14:00) ή εναλλακτικά κατά τις ώρες εξυπηρέτησης κοινού (Δείτε εδώ).

Εάν έχετε τέτοιο πρόβλημα, θα πρέπει να ελέγξετε τις εξής δύο εκδοχές:

  • Η κάρτα σας δεν είναι ενεργοποιημένη. Μπορείτε να την ενεργοποιήσετε σε όλα τα εκδοτήρια του συστήματος (ΟΣΥ, ΣΤΑΣΥ) και όχι μόνο στα εκδοτήρια που εκδίδουν κάρτες. Μόλις η κάρτα σας ενεργοποιηθεί θα μπορέσετε να ολοκληρώσετε την φόρτωση του προϊόντος. Η ενεργοποίηση απαιτείται μόνο μια φορά κατά την αρχή χρήσης της κάρτας
  • H κάρτα σας είναι ενεργοποιημένη, οπότε θα πρέπει να την τοποθετήσετε στα Αυτόματα Μηχανήματα που είναι εγκατεστημένα σε όλους τους σταθμούς Μετρό, σε στάσεις Τραμ και σε επιλεγμένα σημεία του Λεκανοπεδίου, για να φορτώσουν το κόμιστρο που έχετε αγοράσει. Επιλέγετε ONLINE ΚΡΑΤΗΣΗ στην οθόνη και τοποθετείτε την κάρτα στην υποδοχή (κάτω αριστερά). Εναλλακτικά απευθύνεστε σε όλα τα εκδοτήρια του συστήματος (όχι μόνο αυτά που εκδίδουν προσωποποιημένες κάρτες)

Σημείωση: Αν η κάρτα σας περιέχει ήδη δύο προϊόντα εκ των οποίων το ένα είναι ενεργοποιημένο και το δεύτερο αποθηκευμένο, δεν υπάρχει θέση προκειμένου να φορτωθεί το νέο προϊόν στην κάρτα σας. Η δυνατότητα αυτή θα υπάρχει μόλις καταναλωθεί το ενεργό προϊόν και δημιουργηθεί κενή θέση στην κάρτα. Ο έλεγχος κενής θέσης στην κάρτα μπορεί να γίνει είτε με χρήση του κινητού σας τηλεφώνου και της εφαρμογής athenacard εφ’ όσον η συσκευή διαθέτει λειτουργία NFC, είτε σε ένα από τα Αυτόματα Μηχανήματα που βρίσκονται σε όλους τους σταθμούς Μετρό, σε στάσεις Τραμ και σε επιλεγμένα σημεία του Λεκανοπεδίου, επιλέγοντας ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ ΚΑΡΤΑΣ είτε σε ένα από τα εκδοτήρια του συστήματος (ΟΣΥ, ΣΤΑΣΥ).

  1. Σε όλα τα εκδοτήρια του συστήματος (Ο.ΣΥ., ΣΤΑ.ΣΥ.)
  2. Στα Αυτόματα μηχανήματα Επαναφόρτισης Καρτών (ΑΜΕΚ), που είναι εγκατεστημένα σε όλους τους σταθμούς Μετρό και σε στάσεις Τραμ και σε επιλεγμένα σημεία του Λεκανοπεδίου ως εξής:
  • Επιλέγετε τη γλώσσα στην κεντρική οθόνη αφής
  • Επιλέγετε επαναφόρτιση στην οθόνη αφής
  • Εισάγετε την κάρτα σας στην θήκη κάτω αριστερά
  • Επιλέγετε το επιθυμητό προϊόν στην οθόνη αφής
  • Εισάγετε τα χρήματα στις υποδοχές για χαρτονομίσματα και κέρματα,
    • εισάγετε την πιστωτική σας κάρτα στην ανάλογη υποδοχή και πληκτρολογείτε το pin σας,
    • ή τοποθετείτε ανέπαφα την κάρτα και πληκτρολογείτε το pin σας
  • Συλλέγετε τα ρέστα σας και την απόδειξή σας
  • Αφαιρείτε την κάρτα από τη θήκη.

Διευκρινίζεται ότι η επιλογή του τύπου κομίστρου ή της αποθηκευμένης χρηματικής αξίας γίνεται την ώρα της αγοράς. Δεν μετατρέπουμε στην συνέχεια χρήματα σε κάρτα ή το αντίστροφο.

1. Σε όλα τα εκδοτήρια του συστήματος (Ο.ΣΥ., ΣΤΑ.ΣΥ.)

2. Στα Αυτόματα μηχανήματα Επαναφόρτισης Καρτών (ΑΜΕΚ), που είναι εγκατεστημένα σε όλους τους σταθμούς Μετρό και σε στάσεις Τραμ και σε επιλεγμένα σημεία του Λεκανοπεδίου ως εξής:

  • Επιλέγετε τη γλώσσα στην κεντρική οθόνη αφής
  • Επιλέγετε το επιθυμητό προϊόν στην οθόνη αφής
  • Εισάγετε τα χρήματα στις υποδοχές για χαρτονομίσματα και κέρματα, ή
    • εισάγετε την πιστωτική σας κάρτα στην ανάλογη υποδοχή και πληκτρολογείτε το pin σας,
    • ή τοποθετείτε ανέπαφα την κάρτα και πληκτρολογείτε το pin σας
  • Συλλέγετε τα ρέστα σας, το πολλαπλό εισιτήριο και την απόδειξή σας

1. Σε όλα τα εκδοτήρια του συστήματος (Ο.ΣΥ., ΣΤΑ.ΣΥ.)

2. Στα Αυτόματα μηχανήματα Επαναφόρτισης Καρτών (ΑΜΕΚ), που είναι εγκατεστημένα σε όλους τους σταθμούς Μετρό και σε στάσεις Τραμ και σε επιλεγμένα σημεία του Λεκανοπεδίου ως εξής:

  • Επιλέγετε τη γλώσσα στην κεντρική οθόνη αφής
  • Επιλέγετε επαναφόρτιση στην οθόνη αφής
  • Εισάγετε το εισιτήριό σας στην θήκη κάτω αριστερά
  • Επιλέγετε το επιθυμητό προϊόν στην οθόνη αφής
  • Εισάγετε τα χρήματα στις υποδοχές για χαρτονομίσματα και κέρματα,
    • ή εισάγετε την πιστωτική σας κάρτα στην ανάλογη υποδοχή και πληκτρολογείτε το pin σας,
    • ή τοποθετείτε ανέπαφα την κάρτα και πληκτρολογείτε το pin σας
  • Συλλέγετε τα ρέστα σας και την απόδειξή σας
  • Αφαιρείτε το εισιτήριο από τη θήκη.

Διευκρινίζεται ότι η επιλογή του εισιτηρίου γίνεται την ώρα της αγοράς. Δεν μετατρέπουμε στην συνέχεια έναν τύπο εισιτηρίου σε άλλον.

Προσωποποιημένη κάρτα:

Για καθημερινούς ή συχνούς χρήστες των Αστικών Συγκοινωνιών.
Επιτρέπει την αποθήκευση όλων των διαθέσιμων προϊόντων κομίστρου. Δηλαδή, χρονικά κόμιστρα 30, 90, 180 365 ημερών, όλων των τύπων εισιτήρια, χρηματική αξία έως 50 ευρώ.

Ανώνυμη κάρτα:

Επιτρέπει την αποθήκευση όλων των τύπων εισιτηρίων κανονικής τιμής και χρηματική αξία έως 50 ευρώ. Δεν επιτρέπει τη φόρτωση εισιτηρίων μειωμένης τιμής.

Πολλαπλό εισιτήριο:

Επιτρέπει την αποθήκευση όλων των τύπων εισιτηρίων κανονικής τιμής.

Διευκρινίζεται ότι η επιλογή του τύπου κομίστρου ή της αποθηκευμένης χρηματικής αξίας γίνεται την ώρα της αγοράς. Δεν επιτρέπεται η μετατροπή χρηματικής αξίας σε προϊόν κομίστρου ή το αντίστροφο ή αλλαγή προϊόντος κομίστρου.

Όχι, ουδέποτε τα χρονικά κόμιστρα ήταν ανώνυμα.
Σε κάθε χρονική κάρτα (μηνιαία, τριμηνιαία, εξαμηνιαία ή ετήσια) αναγράφονταν υποχρεωτικά το ονοματεπώνυμο του κατόχου, ο Αριθμός Δελτίου Ταυτότητας, ενώ η κάρτα έφερε υποχρεωτικά φωτογραφία του σφραγισμένη από τον φορέα έκδοσης.
Με την έναρξη του νέου συστήματος δεν τροποποιήθηκε η τιμολογιακή πολιτική παρά μόνο το μέσο που περιέχει το κόμιστρο, από χάρτινη σε έξυπνη κάρτα.

Η προσωποποιημένη όσο και η ανώνυμη κάρτα μπορούν να φέρουν 3 προϊόντα κομίστρου ταυτόχρονα ως εξής:

Προσωποποιημένη κάρτα:
Ένα χρονικό κόμιστρο (όπως κάρτα 30, 90, 180 365 ημερών), ΚΑΙ εισιτήρια ή δεύτερο χρονικό κόμιστρο ΚΑΙ χρηματική αξία.

Ανώνυμη κάρτα:
Δύο προϊόντα κομίστρου μικρής διάρκειας ( εισιτήρια ή πακέτα εισιτηρίων), ΚΑΙ χρηματική αξία.

Πολλαπλό εισιτήριο:
Έναν μόνο τύπο εισιτηρίου (μονό ή πακέτο εισιτηρίων).

Για να φορτωθεί το δεύτερο προϊόν στην κάρτα, πρέπει να έχει ενεργοποιηθεί το πρώτο. Το δεύτερο προϊόν ενεργοποιείται αφού λήξει η ισχύς του πρώτου. Για περιπτώσεις ταυτόχρονης ανάγκης δυο διαφορετικών τύπων κομίστρου (π.χ μηνιαίο κόμιστρο 30 ημερών αξίας 30 ευρώ και εισιτηρίων Αεροδρομίου), το δεύτερο θα πρέπει να αγοραστεί ως χρηματική αξία ή εάν υποστηρίζεται, σε μορφή πολλαπλού. Δηλαδή εάν έχουμε κάρτα 30 ημερών αξίας 30 ευρώ και θέλουμε να πάμε στο Αεροδρόμιο, αγοράζουμε ως Αποθηκευμένη Αξία π.χ 12 ή 20 ευρώ ή αγοράζουμε τα αντίστοιχα προϊόντα σε πολλαπλό, ώστε να μετακινηθούμε από και προς το Αεροδρόμιο με λεωφορείο ή μετρό αντίστοιχα).

Πάντα πρώτα αναγνωρίζεται το προϊόν κομίστρου και μετά η αποθηκευμένη χρηματική αξία. Εάν το προϊόν κομίστρου δεν επαρκεί, π.χ σε διαδρομή από και προς το Αεροδρόμιο, αναζητείται και επικυρώνεται η αξία του απαιτούμενου εισιτηρίου από την αποθηκευμένη χρηματική αξία.

Όχι, ούτε τα εισιτήρια ούτε τα χρήματα που αποθηκεύετε σε μια κάρτα, έχουν ημερομηνία λήξης.

Παρακάτω σας δίνουμε μερικά παραδείγματα λήξης της ισχύος διαφορετικών προϊόντων κομίστρου:

Tύπος προϊόντος Ενεργοποίηση (1η επικύρωση) Λήξη
1. Εισιτήριο 90 λεπτών 18.1.2017 05:03:12 18.1.2017 06:33:11
2. Ημερήσιο εισιτήριο (24ωρο) 18.1.2017 14:03:12 19.1.2017 14:03:11
3. Προϊόν 30 ημερών 18.1.2017 05:03:12
18.1.2017 14:03:12
17.2.2017 23:59:59
17.2.2017 23:59:59

Άλλο παράδειγμα:
Επικύρωσα την κάρτα μου με προϊόν 30 ημερών την 1η Ιουλίου. Θα ισχύει στις 31 Ιουλίου;
Ναι θα ισχύει μέχρι τις 23:59 της 31ης Ιουλίου, δηλ. 30 πλήρη 24ωρα και μέχρι τα μεσάνυκτα της ημέρας που λήγει το προϊόν. Αντίστοιχα θα ισχύουν και τα υπόλοιπα προϊόντα κομίστρου μεγάλης χρονικής διάρκειας (90, 180 ημερών κ.λπ.)

Αν έχετε οποιαδήποτε αμφιβολία σχετική με την λήξη της κάρτας ή του πολλαπλού εισιτηρίου σας, μπορείτε να τα ελέγξετε στους αναγνώστες των επικυρωτικών μηχανημάτων και των πυλών και να διαβάσετε την ένδειξη που παρουσιάζεται στις οθόνες κατά την επικύρωση. Αν θέλετε να ελέγξετε το υπόλοιπο πριν οποιαδήποτε χρήση χρησιμοποιείστε την επιλογή «Πληροφορίες κάρτας» στα Αυτόματα μηχανήματα Επαναφόρτισης Καρτών (ΑΜΕΚ) τοποθετώντας στη θήκη κάτω αριστερά ή απευθυνθείτε στα εκδοτήρια.

Τα μεμονωμένα εισιτήρια έχουν δυνατότητα να φορτωθούν στις προσωποποιημένες, τις ανώνυμες κάρτες (όχι μειωμένα) και στα πολλαπλά εισιτήρια (όχι μειωμένα).
Εάν κάνετε λίγες διαδρομές με τα μέσα μεταφοράς, σας συμφέρει το πακέτο 10 εισιτηρίων το οποίο δίνει 11 εισιτήρια, ένα εισιτήριο δηλαδή δωρεάν. Το πακέτο των 10+1 εισιτηρίων διατίθεται τόσο για ολόκληρο όσο και για μειωμένο κόμιστρο και μπορεί να φορτωθεί στις κάρτες ή στο πολλαπλό εισιτήριο (το μειωμένο μόνο στην προσωποποιημένη).

Μην ξεχνάτε ότι όλα τα προϊόντα, δηλαδή τόσο οι κάρτες όσο και το πολλαπλό εισιτήριο επαναφορτίζονται. Μην πετάτε το εισιτήριό σας μετά την λήξη ισχύος του αλλά επαναφορτίστε το.

Όποιο προϊόν έχετε φορτώσει στην κάρτα σας (π.χ κάρτα 30 ημερών) ξεκινά να ισχύει από την πρώτη φορά που θα επικυρώσετε την κάρτα σας περνώντας την από τον αναγνώστη με την ειδική σήμανση στις πύλες των σταθμών και στα επικυρωτικά μηχανήματα στα Λεωφορεία, Τρόλεϊ, Τραμ.

Ασφαλώς όχι. Μπορείτε να επαναφορτίσετε την κάρτα σας όποτε θέλετε.
Η δεύτερη φόρτιση θα ενεργοποιηθεί αυτόματα μετά τη λήξη της πρώτης.

Κατά την επικύρωση, στην οθόνη του επικυρωτικού μηχανήματος στα λεωφορεία, τρόλεϊ, τραμ ή του αναγνώστη πύλης στους σταθμούς του μετρό, εμφανίζεται ο υπολειπόμενος χρόνος μέχρι τη λήξη του ηλεκτρονικού εισιτηρίου ή το υπόλοιπο ημερών ή χρηματικού ποσού όταν επικυρώνουμε κάρτα που φέρει κάποιο από αυτά τα προϊόντα.

Επίσης, μπορείτε να ελέγχετε το υπόλοιπό σας, όπως και να δείτε πληροφορίες για την κάρτα σας, σε ένα Αυτόματο Μηχάνημα που είναι τοποθετημένα στους σταθμούς επιλέγοντας ‘’Πληροφορίες κάρτας’’ ή στα εκδοτήρια.

Η τρέχουσα τιμολογιακή πολιτική για τα μέσα αρμοδιότητας ΟΑΣΑ, αναφέρεται στο ΦΕΚ Β’ 2090/ 31.05.2020

Δείτε εδώ την τιμολογιακή πολιτική.

Βεβαίως, τα εισιτήρια ισχύουν για 90 λεπτά από την πρώτη επικύρωσή τους, ανεξάρτητα από τις ενδιάμεσες επιβιβάσεις/επικυρώσεις.

Αυτό το ερώτημα είναι σημαντικό. Αν ταξιδεύετε με τις γραμμές 1, 2 και 3 ο αναγνώστης στην πύλη εξόδου θα αναγνωρίσει ότι το εισιτήριο έχει λήξει και δεν θα ανοίξει για να εξέλθετε.
Στην περίπτωση που υπάρχει επαρκής αποθηκευμένη χρηματική αξία, οι πύλες θα ανοίξουν επικυρώνοντας νέο κόμιστρο.
Σε κάθε άλλη περίπτωση, ζητάτε την συνδρομή του Υπεύθυνου Σταθμού πιέζοντας το κομβίο που βρίσκεται στην πύλη.

Αν ταξιδεύετε με λεωφορείο, τρόλεϊ ή τραμ, η λήξη του εισιτηρίου σας θα γίνει αντιληπτή στην περίπτωση ελέγχου, οπότε θα σας επιβληθεί πρόστιμο. Θα πρέπει να επικυρώσετε νέο εισιτήριο.

Δικαιούχοι μειωμένου κομίστρου ή Δωρεάν μετακίνησης

Προσωποποιημένη κάρτα, στην οποία μπορείτε να φορτώσετε όποιον τύπο μειωμένης τιμής κομίστρου σας εξυπηρετεί, δηλαδή μηνιαίες ή άλλες χρονικές κάρτες αλλά και εισιτήρια μειωμένης τιμής ή χρηματική αξία έως 50 ευρώ, από την οποία αφαιρείται η αξία ενός μειωμένου εισιτηρίου κάθε φορά που μετακινήστε.
Η Επανέκδοση χρεώνεται με την καταβολή €2,00.

Εάν ανήκετε σε αυτή την κατηγορία ακολουθείτε τα επόμενα βήματα:

  1. Έκδοση νέας προσωποποιημένης κάρτας

Θα πρέπει να προσέλθετε στα εκδοτήρια Προσωποποιημένων Καρτών, προσκομίζοντας:

  • Δελτίο αστυνομικής ταυτότητας ή διαβατήριο.
  • Πρόσφατη φωτογραφία. ( Αν δεν έχετε, θα φωτογραφηθείτε επί τόπου).
  • Επίσημο έγγραφο με το οποίο να πιστοποιείται ο ΑΜΚΑ σας σε έντυπη ή ηλεκτρονική μορφή (π.χ. φωτογραφία με το κινητό του επίσημου εγγράφου).
  • Την ακαδημαϊκή σας ταυτότητα *

*Μόνο για τους πρωτοετείς φοιτητές επιτρέπεται και η εκτύπωση της ηλεκτρονικής αίτησης προεγγραφής ή βεβαίωση εγγραφής τους στο οικείο ίδρυμα, μετά από έγκριση του ΟΑΣΑ (βγαίνει σχετική ανακοίνωση)

Εναλλακτικά, μπορείτε να εκδώσετε την κάρτα σας μέσω της εφαρμογής που υπάρχει στην ιστοσελίδα μας (δείτε εδώ) και να την παραλάβετε στη διεύθυνση που δηλώσατε.

  1. Ανανέωση δικαιώματος μετακίνησης με μειωμένο κόμιστρο με την έναρξη κάθε νέου ακαδημαϊκού έτους

Οι Φοιτητές των Ανώτατων Δημόσιων Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων του Υπουργείου Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων, χρειάζεται να μεταβούν στα ενεργά εκδοτήρια των σταθμών του Μετρό ή στα εκδοτήρια Συντάγματος και Αεροδρομίου της ΟΣΥ, προκειμένου να πραγματοποιηθεί επέκταση του χρονικού διαστήματος ισχύος του δικαιώματός τους στις προσωποποιημένες κάρτες Athenacard που έχουν ήδη στην κατοχή τους. Απαραίτητα δικαιολογητικά που πρέπει να προσκομιστούν μαζί με τις κάρτες είναι η ακαδημαϊκή ταυτότητα για την επιβεβαίωση ισχύος της ιδιότητας τους και το έγγραφο πιστοποίησης ΑΜΚΑ (σε έντυπη ή ηλεκτρονική μορφή) .

Οι φοιτητές που δεν θα προβούν στην παραπάνω αναφερόμενη διαδικασία, μετά τη λήξη της προθεσμίας που δίνει ο ΟΑΣΑ και μέχρι να την ολοκληρώσουν, θα μετακινούνται με κόμιστρο κανονικής τιμής.

Εάν ανήκετε σε αυτή την κατηγορία ακολουθείτε τα επόμενα βήματα:

1. Έκδοση προσωποποιημένης κάρτας με έναν από τους εξής τρόπους:

Α. Μέσω της εφαρμογής στην ιστοσελίδα www.athenacard.gr, ΠΑΤΗΣΤΕ ΕΔΩ για την έκδοση της κάρτας σας / Υποβολή Αίτησης, ακολουθώντας τις σχετικές οδηγίες.

Καταχωρείτε τα στοιχεία σας ακολουθώντας τις σχετικές οδηγίες.

Ο ΟΑΣΑ, συλλέγοντας τα παραπάνω στοιχεία, προχωρά στην έκδοση της προσωποποιημένης κάρτας σας, η οποία θα σας αποσταλεί στη διεύθυνση που δηλώσατε.

Β. Στα εκδοτήρια Προσωποποιημένων Καρτών, προσκομίζοντας:

  • Δελτίο αστυνομικής ταυτότητας ή διαβατήριο.
  • Πρόσφατη φωτογραφία. ( Αν δεν έχετε, θα φωτογραφηθείτε επί τόπου).
  • Επίσημο έγγραφο με το οποίο να πιστοποιείται ο ΑΜΚΑ σας σε έντυπη ή ηλεκτρονική μορφή (π.χ. φωτογραφία με το κινητό του επίσημου εγγράφου).

Η κάρτα εκδίδεται με ‘’Κανονικό Προφίλ΄΄.

  1. Μετά την παραλαβή της κάρτας σας, εισέρχεστε στην εφαρμογή της ΗΔΙΚΑ για την πιστοποίηση της δωρεάν μετακίνησης.

Η διαδικασία είναι η ακόλουθη:

  • Επισκέπτεστε την ιστοσελίδα www.idika.gr. Στην αρχική σελίδα επιλέγετε ΑΤΗENACARD.
  • Στη συνέχεια, πατάτε στο ‘’Είσοδος με διαπιστευτήρια Taxisnet’’, ‘’Συνέχεια στο taxisnet’’ και εισέρχεστε με τους κωδικούς σας Taxisnet .
  • Καταχωρείτε τον 16ψήφιο αριθμό της προσωποποιημένης κάρτας σας.
  • Καταχωρείτε τον 8ψήφιο κωδικό Pin της κάρτας σας (ο μοναδικός κωδικός που συμπληρώσατε κατά την διαδικασία υποβολής αίτησης για την έκδοση της κάρτας σας) . Ο 8ψήφιος κωδικός Pin δεν θα αποθηκευθεί, αλλά απλά θα χρησιμοποιηθεί μόνο για την επαλήθευση της κάρτας σας.
  • Επιλέγετε κατηγορία δωρεάν κομίστρου (λόγω ανεργίας ή λόγω αναπηρίας).
  • Επιλέγετε ‘’ Έγκριση Αιτήματος / Συνδρομής’’.
  • Επιβεβαιώνετε όπως σας ζητείται.
  1. Φορτίζετε την κάρτα σας με το ανάλογο δωρεάν κόμιστρο, στα 300 αυτόματα μηχανήματα του ηλεκτρονικού εισιτηρίου

Εφόσον έχετε πιστοποιήσει το δικαίωμά σας μέσω της εφαρμογής της ΗΔΙΚΑ, μπορείτε να φορτίσετε την κάρτα σας με το δωρεάν κόμιστρο που αντιστοιχεί στη κατηγορία που ανήκετε, στα 300 αυτόματα μηχανήματα που βρίσκονται σε όλους τους σταθμούς του Μετρό και του Ηλεκτρικού, σε στάσεις του Τραμ και σε επιλεγμένα σημεία του δικτύου των Λεωφορείων και Τρόλεϊ (δείτε έδώ: https://www.athenacard.gr/jsp/smartafc/general/customers/ekdotiria-multiple.jsp.

Το δωρεάν κόμιστρο ενεργοποιείται μόνο στα αυτόματα μηχανήματα και όχι στα εκδοτήρια. Οι άνεργοι καλούνται να το ανανεώνουν σε μηνιαία βάση.

Η διαδικασία είναι η ακόλουθη:

  • Τοποθετείτε την προσωποποιημένη κάρτα σας στην ειδική υποδοχή που βρίσκεται στο κάτω αριστερά μέρος της πρόσοψης του ΑΜΕΚ
  • Επιλέγετε γλώσσα στην κεντρική οθόνη αφής και στη συνέχεια το πεδίο «Επιδότηση»
  • Η συσκευή αναγνωρίζει αυτόματα, εάν η συγκεκριμένη κάρτα δικαιούται επιδότησης και στην περίπτωση αυτή, επιλέγετε το «ΟΚ» για να ξεκινήσει η διαδικασία φόρτισης
  • Περιμένετε να ολοκληρωθεί η διαδικασία πριν αποσύρετε την κάρτα σας
  • Με το πέρας της διαδικασίας, αφαιρείτε την κάρτα από την υποδοχή και παραλαμβάνετε την απόδειξη από τη θύρα εξόδου. Η κάρτα έχει φορτιστεί με το δωρεάν κόμιστρο και είναι έτοιμη προς χρήση.

Προσοχή: όσο διαρκεί η φόρτιση του κομίστρου δεν πρέπει να αφαιρεθεί η κάρτα από την υποδοχή.

Σημαντική σημείωση: Εάν δεν έχετε συγκρατήσει τον 8ψήφιο κωδικό Pin της αρχικής έκδοσης της προσωποποιημένης κάρτας σας, ο οποίος είναι απαραίτητος για την πιστοποίησή σας στην εφαρμογή της ΗΔΙΚΑ, παρακαλούμε όπως προσέλθετε σε εκδοτήρια των Γραμμών 1, 2 και 3 του Μετρό ή της ΟΣΥ τα οποία εκδίδουν κάρτες, με τα ίδια δικαιολογητικά που απαιτήθηκαν για την αρχική έκδοση.

Δικαιολογητικά Επανέκδοσης

α) Αριθμός ΑΜΚΑ σε έντυπη ή ηλεκτρονική μορφή

β) Δελτίο ταυτότητας

γ) Μία φωτογραφία (αν δεν υπάρχει εκδίδεται στο εκδοτήριο)

δ) Την αρχική προσωποποιημένη κάρτα η οποία θα καταργηθεί

 Υπενθυμίζεται ότι είναι απαραίτητη η διατήρηση του νέου Pin (Κωδικού), τόσο για την απόκτηση του δικαιώματος της Δωρεάν Μετακίνησης, όσο και για την επανέκδοση της προσωποποιημένης κάρτας σε περίπτωση απώλειας.

Το PIN(Κωδικός) δεν ανακτάται.

Η Επανέκδοση χρεώνεται με την καταβολή €2,00.

Εάν ανήκετε σε αυτή την κατηγορία ακολουθείτε τα επόμενα βήματα:

1. Έκδοση προσωποποιημένης κάρτας με έναν από τους εξής τρόπους:

Α. Μέσω της εφαρμογής στην ιστοσελίδα μας, ATH.ENA CARD / ΠΑΤΗΣΤΕ ΕΔΩ για την έκδοση της κάρτας σας / Υποβολή Αίτησης, ακολουθώντας τις σχετικές οδηγίες.

Καταχωρείτε τα στοιχεία σας ακολουθώντας τις σχετικές οδηγίες.

Ο ΟΑΣΑ, συλλέγοντας τα παραπάνω στοιχεία, προχωρά στην έκδοση της προσωποποιημένης κάρτας σας, η οποία θα σας αποσταλεί στη διεύθυνση που δηλώσατε.

Β. Στα εκδοτήρια Προσωποποιημένων Καρτών, προσκομίζοντας:

  • Δελτίο αστυνομικής ταυτότητας ή διαβατήριο.
  • Πρόσφατη φωτογραφία. ( Αν δεν έχετε, θα φωτογραφηθείτε επί τόπου).
  • Επίσημο έγγραφο με το οποίο να πιστοποιείται ο ΑΜΚΑ σας σε έντυπη ή ηλεκτρονική μορφή (π.χ. φωτογραφία με το κινητό του επίσημου εγγράφου).

Η κάρτα εκδίδεται με ‘’Κανονικό Προφίλ΄΄.

Μετά την παραλαβή της κάρτας σας, εισέρχεστε στην εφαρμογή της ΗΔΙΚΑ για την πιστοποίηση της δωρεάν μετακίνησης.

Η διαδικασία είναι η ακόλουθη:

  • Επισκέπτεστε την ιστοσελίδα www.idika.gr. Στην αρχική σελίδα επιλέγετε ΑΤΗENACARD.
  • Στη συνέχεια, πατάτε στο ‘’Είσοδος με διαπιστευτήρια Taxisnet’’, ‘’Συνέχεια στο taxisnet’’ και εισέρχεστε με τους κωδικούς σας Taxisnet .
  • Καταχωρείτε τον 16ψήφιο αριθμό της προσωποποιημένης κάρτας σας.
  • Καταχωρείτε τον 8ψήφιο κωδικό Pin της κάρτας σας (ο μοναδικός κωδικός που συμπληρώσατε κατά την διαδικασία υποβολής αίτησης για την έκδοση της κάρτας σας) . Ο 8ψήφιος κωδικός Pin δεν θα αποθηκευθεί, αλλά απλά θα χρησιμοποιηθεί μόνο για την επαλήθευση της κάρτας σας.
  • Επιλέγετε κατηγορία δωρεάν κομίστρου (λόγω ανεργίας ή λόγω αναπηρίας).
  • Επιλέγετε ‘’ Έγκριση Αιτήματος / Συνδρομής’’.
  • Επιβεβαιώνετε όπως σας ζητείται.

Φορτίζετε την κάρτα σας με το ανάλογο δωρεάν κόμιστρο, στα 300 αυτόματα μηχανήματα του ηλεκτρονικού εισιτηρίου

Εφόσον έχετε πιστοποιήσει το δικαίωμά σας μέσω της εφαρμογής της ΗΔΙΚΑ, μπορείτε να φορτίσετε την κάρτα σας με το δωρεάν κόμιστρο που αντιστοιχεί στη κατηγορία που ανήκετε, στα 300 αυτόματα μηχανήματα που βρίσκονται σε όλους τους σταθμούς του Μετρό και του Ηλεκτρικού, σε στάσεις του Τραμ και σε επιλεγμένα σημεία του δικτύου των Λεωφορείων και Τρόλεϊ (δείτε έδώ)

Το δωρεάν κόμιστρο ενεργοποιείται μόνο στα αυτόματα μηχανήματα και όχι στα εκδοτήρια.

Η διαδικασία είναι η ακόλουθη:

  • Τοποθετείτε την προσωποποιημένη κάρτα σας στην ειδική υποδοχή που βρίσκεται στο κάτω αριστερά μέρος της πρόσοψης του ΑΜΕΚ
  • Επιλέγετε γλώσσα στην κεντρική οθόνη αφής και στη συνέχεια το πεδίο «Επιδότηση»
  • Η συσκευή αναγνωρίζει αυτόματα, εάν η συγκεκριμένη κάρτα δικαιούται επιδότησης και στην περίπτωση αυτή, επιλέγετε το «ΟΚ» για να ξεκινήσει η διαδικασία φόρτισης
  • Περιμένετε να ολοκληρωθεί η διαδικασία πριν αποσύρετε την κάρτα σας
  • Με το πέρας της διαδικασίας, αφαιρείτε την κάρτα από την υποδοχή και παραλαμβάνετε την απόδειξη από τη θύρα εξόδου. Η κάρτα έχει φορτιστεί με το δωρεάν κόμιστρο και είναι έτοιμη προς χρήση.

Προσοχή: όσο διαρκεί η φόρτιση του κομίστρου δεν πρέπει να αφαιρεθεί η κάρτα από την υποδοχή.

Σημαντική σημείωση: Εάν δεν έχετε συγκρατήσει τον 8ψήφιο κωδικό Pin της αρχικής έκδοσης της προσωποποιημένης κάρτας σας, ο οποίος είναι απαραίτητος για την πιστοποίησή σας στην εφαρμογή της ΗΔΙΚΑ, παρακαλούμε όπως προσέλθετε σε εκδοτήρια των Γραμμών 1, 2 και 3 του Μετρό ή της ΟΣΥ τα οποία εκδίδουν κάρτες, με τα ίδια δικαιολογητικά που απαιτήθηκαν για την αρχική έκδοση.

Δικαιολογητικά Επανέκδοσης

α) Αριθμός ΑΜΚΑ σε έντυπη ή ηλεκτρονική μορφή

β) Δελτίο ταυτότητας

γ) Μία φωτογραφία (αν δεν υπάρχει εκδίδεται στο εκδοτήριο)

δ) Την αρχική προσωποποιημένη κάρτα η οποία θα καταργηθεί

 Υπενθυμίζεται ότι είναι απαραίτητη η διατήρηση του νέου Pin (Κωδικού), τόσο για την απόκτηση του δικαιώματος της Δωρεάν Μετακίνησης, όσο και για την επανέκδοση της προσωποποιημένης κάρτας σε περίπτωση απώλειας.

Το PIN(Κωδικός) δεν ανακτάται.

Η Επανέκδοση χρεώνεται με την καταβολή €2,00.

Λοιπές Πληροφορίες

Σε περίπτωση απώλειας, κλοπής, δυσλειτουργίας της προσωποποιημένης κάρτας σας, θα πρέπει να την δηλώσετε το συντομότερο δυνατόν στο Κέντρο Εξυπηρέτησης Πελατών στο σταθμό Μετρό του Συντάγματος και να ζητήσετε την αντικατάστασή της.

Για την επανέκδοση προσωποποιημένης κάρτας θα πρέπει επίσης να προσκομίσετε:

  1. Το δελτίο αστυνομικής ταυτότητας ή το διαβατήριό σας
  2. Πρόσφατη φωτογραφία σας. Αν δεν έχετε, θα φωτογραφηθείτε επί τόπου
  3. Επίσημο έγγραφο με το οποίο να πιστοποιείται ο ΑΜΚΑ σας σε έντυπη ή ηλεκτρονική μορφή (π.χ. φωτογραφία με το κινητό του επίσημου εγγράφου).
  4. Τα απαραίτητα παραστατικά, αν είστε δικαιούχος μειωμένης ή δωρεάν μετακίνησης.

*Σε περίπτωση που ο ενδιαφερόμενος δεν διαθέτει Δελτίο Ταυτότητας, Διαβατήριο ή ΑΜΚΑ, μπορεί να προσκομίσει νόμιμο έγγραφο όπου αναγράφεται ένας μοναδικός προσωπικός αριθμός (π.χ ID number).

Πρέπει να θυμάστε:
Τον προσωπικό κωδικό ασφαλείας (pin) που χρησιμοποιήσατε για την αρχική έκδοση της κάρτας σας.

Ο αρμόδιος θα ακυρώσει την παλιά κάρτα σας, και θα εκδώσει την καινούργια.

Η αντικατάσταση κάρτας, λόγω απώλειας, κλοπής, φθοράς κοστίζει €2.

Τα υπόλοιπα προϊόντα κομίστρου, υπόλοιπος χρόνος ή/και η χρηματική αξία, που βρέθηκαν αποθηκευμένα στην παλιά κάρτα θα μεταφερθούν στην νέα κάρτα σύμφωνα με συγκεκριμένους κανόνες.

Για να πληροφορηθείτε τους Κανόνες Μεταφοράς κομίστρου και αξίας από απωλεσθείσα ή προβληματική κάρτα σε νέα, πιέστε εδώ.

Στη ανώνυμη ATH.ENA Card δεν αποθηκεύονται τα προσωπικά στοιχεία του κατόχου τους. Ως εκ τούτου, αν την χάσατε, εκλάπη ή καταστράφηκε, δεν αποζημιώνεται, δεν αντικαθίσταται και είναι δυνατόν να χρησιμοποιηθεί από τρίτους.

Για τον λόγο αυτό συνιστούμε στους χρήστες των αστικών συγκοινωνιών να προτιμούν την έκδοση της προσωποποιημένης ATH.ENA Card, ώστε να διασφαλίζουν τις αγορές τους οποιασδήποτε αξίας και να είναι.

Εάν θέλετε να μάθετε την διαδικασία έκδοσης προσωποποιημένης ATH.ENA Card, πατήστε εδώ

Στο πολλαπλό εισιτήριο δεν αποθηκεύονται προσωπικά στοιχεία. Ως εκ τούτου, αν απολεσθεί, κλαπεί ή καταστραφεί, δεν αποζημιώνεται, δεν αντικαθίσταται και είναι δυνατόν να χρησιμοποιηθεί από τρίτους.

Σκεφθείτε τον αριθμό και την συχνότητα των μετακινήσεων που κάνετε και εξετάστε αν η προσωποποιημένη ATH.ENA Card σας ταιριάζει.

Το Δελτίο Ταυτότητας χρησιμοποιείται μόνο κατά την διαδικασία έκδοσης της κάρτας για την ταυτοποίηση του προσώπου. Η αλλαγή του αριθμού του στην συνέχεια δεν δημιουργεί πρόβλημα, καθώς δεν κρατούνται τέτοια στοιχεία από την υπηρεσίας μας.

Απώλεια ATH.ENA Card – ATH.ENA Ticket

Σύμφωνα με το ισχύον Νομοθετικό πλαίσιο που διέπει τη λειτουργία του Ο.Α.Σ.Α. (Ν.  3920/2011), ο Ο.Α.Σ.Α. και η ΤΡΑΙΝΟΣΕ αποτελούν ανεξάρτητα Νομικά Πρόσωπα. Η εταιρεία ΤΡΑΙΝΟΣΕ Α.Ε. συνεργάζεται με τον Ο.Α.Σ.Α. στο αστικό της τμήμα.

Σε αυτό το πλαίσιο, τα εισιτήρια του ΟΑΣΑ θα εξακολουθούν να ισχύουν στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ έως την Μαγούλα και έως το Αεροδρόμιο.

Σε κάθε εσφαλμένη επικύρωση εμφανίζεται στην οθόνη του επικυρωτικού μηχανήματος ένας κωδικός σφάλματος ως εξής:

  • Ε04: Δεν έχει πραγματοποιηθεί επικύρωση εισόδου
  • E05: Υπέρβαση του επιτρεπτού χρόνου (90 λεπτά)
  • E06: Η κάρτα βρίσκεται στη Μαύρη Λίστα
  • E14: Δεν επαρκεί το υπόλοιπο Αποθηκευμένης Αξίας
  • E18: Μη αποδεκτό προϊόν (Αυτό σημαίνει είτε ότι δεν υπάρχει φορτωμένο προϊόν είτε ότι το περιεχόμενο προϊόν έχει λήξει)
  • E33: Έχει ήδη πραγματοποιηθεί η επικύρωση εισόδου
  • E44: Έχει ήδη πραγματοποιηθεί η επικύρωση εξόδου

Κατά την έκδοση ή επαναφόρτιση του πολλαπλού εισιτηρίου εκδίδεται ταυτόχρονα και η αντίστοιχη απόδειξη που αναγράφει την αξία του κομίστρου που φορτώθηκε.

Θα πρέπει να φυλάσσετε την απόδειξη και να την καταθέτετε στην υπηρεσία σας.

Τυχόν χρηματική αξία και μη ενεργοποιημένο προϊόν κομίστρου που είχατε αποθηκεύσει θα τα βρείτε ως έχουν. Το ίδιο ισχύει και για τα αχρησιμοποίητα εισιτήρια που προέρχονται από πακέτο εισιτηρίων. Εάν όμως υπάρχει ενεργοποιημένο προϊόν μεγάλης διάρκειας, όπως ισχύει στην περίπτωσή σας, αυτό θα έχει λήξει. Αν δεν το είχατε ενεργοποιήσει, τότε θα το βρίσκατε και αυτό ακέραιο προς χρήση.

Το δεύτερο προϊόν έχει φορτωθεί. Εάν ελέγξετε την κάρτα σας σε ένα Αυτόματο Μηχάνημα, επιλέγοντας ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ, μπορείτε να το επιβεβαιώσετε. Το επικυρωτικό μηχάνημα στις πύλες των σταθμών ή στην είσοδο των λεωφορείων, διαβάζει κάθε φορά το προϊόν που είναι σε ισχύ. Μόλις εξαντληθούν τα εισιτήρια του πρώτου πακέτου, θα εμφανίσει το δεύτερο προϊόν από το οποίο θα τραβήξει εισιτήριο κατά την είσοδό σας.

Σε περίπτωση απώλειας, κλοπής, δυσλειτουργίας της προσωποποιημένης κάρτας σας, θα πρέπει να την δηλώσετε το συντομότερο δυνατόν στο Κέντρο Εξυπηρέτησης Πελατών στο σταθμό Μετρό του Συντάγματος και να ζητήσετε την αντικατάστασή της.

Για την επανέκδοση προσωποποιημένης κάρτας θα πρέπει επίσης να προσκομίσετε:

  1. Το δελτίο αστυνομικής ταυτότητας ή το διαβατήριό σας
  2. Πρόσφατη φωτογραφία σας. Αν δεν έχετε, θα φωτογραφηθείτε επί τόπου
  3. Επίσημο έγγραφο με το οποίο να πιστοποιείται ο ΑΜΚΑ σας σε έντυπη ή ηλεκτρονική μορφή (π.χ. φωτογραφία με το κινητό του επίσημου εγγράφου).
  4. Τα απαραίτητα παραστατικά, αν είστε δικαιούχος μειωμένης ή δωρεάν μετακίνησης.

*Σε περίπτωση που ο ενδιαφερόμενος δεν διαθέτει Δελτίο Ταυτότητας, Διαβατήριο ή ΑΜΚΑ, μπορεί να προσκομίσει νόμιμο έγγραφο όπου αναγράφεται ένας μοναδικός προσωπικός αριθμός (π.χ ID number).

Πρέπει να θυμάστε:
Τον προσωπικό κωδικό ασφαλείας (pin) που χρησιμοποιήσατε για την αρχική έκδοση της κάρτας σας.

Ο αρμόδιος θα ακυρώσει την παλιά κάρτα σας, και θα εκδώσει την καινούργια.

Η αντικατάσταση κάρτας, λόγω απώλειας, κλοπής, φθοράς κοστίζει €2.

Τα υπόλοιπα προϊόντα κομίστρου, υπόλοιπος χρόνος ή/και η χρηματική αξία, που βρέθηκαν αποθηκευμένα στην παλιά κάρτα θα μεταφερθούν στην νέα κάρτα σύμφωνα με συγκεκριμένους κανόνες.

Για να πληροφορηθείτε τους Κανόνες Μεταφοράς κομίστρου και αξίας από απωλεσθείσα ή προβληματική κάρτα σε νέα, πιέστε εδώ.

Εφ’ όσον επιθυμείτε έκδοση τιμολογίου μην προχωρήσετε στην διαδικασία αγοράς μέσω διαδικτύου αλλά απευθυνθείτε στον ΟΑΣΑ, στην Διεύθυνση Εμπορικής Λειτουργίας, Ρεθύμνου 16, Ισόγειο κατά τις ώρες εξυπηρέτησης κοινού (για το ωράριο λειτουργίας του Κέντρου Εξυπηρέτησης Κοινού του ΟΑΣΑ δείτε εδώ)